top of page
  • תמונת הסופר/תHagit Reemy Cohen

לידה בימי קורונה - טיפים ללידה ללא דולה

עודכן: 28 במרץ 2020


#אהבהבימיקורונה הנה כמה טיפים שיכולים להועיל כשהולכים ללידה בימי קורונה בלי דולה. אולי היתה לך דולה ובנית על הליווי שלה ואולי חשבת ללדת עם בן או בת זוג או מלווה שבחרת. את הטיפים האלה כתבתי מזמן ועכשיו הם רלוונטיים מתמיד. זה אפשרי ללדת טוב. יש לך יכולות שיפתיעו אותך. תבחרי זוג עיניים טוב כעוגן עבורך. ואם בכל זאת תצטרכו, יש אפשרות לתמיכה שלי אונליין מרחוק. אני פה 050-4407000 לידה טובה🌺

 

יש בדיחה ישנה נושנה על ספר בישול שמתחיל במילים: קודם כל תירגעי.

אז זהו, שזה לא כל כך פשוט מסתבר, בעיקר כשאנחנו עומדות בפני משהו שהולך ונבנה וגדל יחד עם המתח במשך 9 חודשים ותכלס אנחנו לא מבינות מה קורה פה, כי בדרך כלל אנחנו יצירתיות ומסתדרות ולא מאבדות לגמרי את העשתונות.

אז את לקראת לידה, ואולי החלטת לבד או עם המלווה שלך שהולכים ללידה יחד, לבד, הרפתקאה.

אז כתבתי לך כמה טיפים איך אפשר לקחת יוזמה ולשפר את התמיכה ביולדת, את הסיכויים לחווית לידה טובה ולהתחלה רכה.



מה אפשר לעשות בהריון

  1. להתכונן ללידה – אם את מרגישה צורך בקורס (פרטי/ קבוצתי) תמצאי קורס איכותי וקיימת האפשרות לקורסים אונליין, בפרטיות שלכם.

  2. תחשבי על משפטים שמחזקים ומעודדים אותך, כאלה שתאמרי לעצמך וכאלה שתרצי לשמוע סביבך. ותרשמי לך אותם.

  3. תרגלי נשימות/ מדיטציה/ דמיון מודרך/ פעילות גופנית מותאמת להריון, ותנוחות ישיבה/ כריעה מגוונות. זה מאד תורם לביטחון העצמי. גם את זה אפשר לתרגל בבית בעזרת סירטוני הדרכה ואפליקציות מתאימות.

  4. תתמכי בעצמך בעזרת הומיאופטיה ו/או שמנים שמתאימים להריון ואף תביאי אותם איתך ללידה. ניתן לרכוש בחנויות טבע, בתי מרקחת וגם באתרים שונים ששולחים הביתה.

  5. תיאום ציפיות – נכון שאתם יחד אבל שורה תחתונה, זו את שבהריון וזו את שתלדי. שתפי את המלווה שלך ללידה ותעשי תיאום ציפיות. יותר קל לאלתר כשיש מסגרת בסיס, למשל: איפה כל דבר ארוז בתיק לידה, מה לומר, מה לא לומר, לאיזה תמיכה את מצפה. גם עם ההורים, תהיי ברורה, מה הכי יעזור לך (לדוגמא, מי יכין קופסאות אוכל שאת אוהבת לשבועיים הראשונים.. מי יהיה איתך במידה ואת נשארת ללא המלווה שלך מספר ימים לאחר הלידה.. מי יאסוף את הגדול מהגן וכו').

  6. תכיני לך רשימת טלפונים של נשות מקצוע מומלצות כגון: יועצת הנקה, דולה פוסט, דולה לילה. שיהיה. ואולי גם טלפון של מוהל ושל מלונית אם תכננת. כדאי אפילו לשוחח מראש.


התחלת הלידה

  1. תלמדי דרכים להתמודדות טבעית עם ההתחלה והשלבים השונים של הלידה. (למשל דף מ.ת.נ.ה. בחוברת הטיפים שלי שאפשר לקבל במפגש הראשון או במייל)

  2. קבלי את התחלת הלידה בבית כמה שתוכלי בהנחה שאת מרגישה נינוחה בבית (כמובן בהתחשב במרחק מבית היולדות, עומסי התנועה וכו) כך תקצרי לטובת כולכם את השהייה שלך בסביבת בית החולים.

  3. תגידי לצירים אוי כן (במקום אוי לא), ישששש, הגוף שלי יודע את העבודה, הנה זה קורה, יעזור שתקדמי את הלידה בטבעיות כמה שאפשרי לך.. ועוד קצת.

  4. נשימות איטיות- טובות, גורמות למוח שלנו לשחרר הורמונים תומכי רוגע, משאירות אותנו בקשר טוב עם הזרימה פנימה והחוצה ותורמת ל- well being של התינוק/ת.

  5. לגימות - מידי פעם, כשאת מרגישה צמא וגם כשלא, מפעילות את המערכת הפרה-סימפטתית, שמשדרת לגוף סימני הרגעה.

  6. לשמור על בועת הלידה שיצרת לך בבית גם כאשר את יוצאת מהבית. הדופן של הבועה תסנן עבורך את מה שמפריע לשלווה שלך.

  7. בועת לידה למתקדמות - הרפייה אבסורדית, הפוך על הפוך.. אולי תרצי לעצום עינים ולהניח לכל המתרחש סביבך להעמיק את ההרפיה מרגע לרגע.

  8. דברי עם התינוקי - אנחנו עושים את זה יחד baby שלי, עוד מעט נפגש ונתחבק.

  9. להחליף תנוחות - בין אם את בטבעי/ מחוברת למוניטור/ מאולחשת. את יכולה לנוע, בעיקר בתנוחות א-סימטריות, את לא חייבת להיות חיית פילטיס/ זומבה ולהיכנס לקריז אירובי😊 נשים רפויות ורגועות יכולות ללדת ברוך. לשמור על תנועה יכול להיות גם שינוי תנוחה במיטה.

  10. קשר עין - כל כך עוזר ליולדת כששומרים איתה על קשר עין ומחייכים אליה, זה עוזר לזכור ולהזכיר לה שבאנו ללידה, היום יום הולדת🎂🎶

  11. הקשבה ליולדת - על המלווה לתת חשיבות לבקשותיה והצהרותיה, לא לבטל, להגיב בכבוד.

  12. מוניטור תקין - לזכור שבחדר לידה מוניטור תקין הוא הבסיס לכל הבקשות, התכניות והחלומות. כאשר יש איזו הצעה להתערבות בלידה, רצוי לוודא שהמוניטור טוב ואז לקחת את הזמן, אפילו כמה דקות, לחשוב על שאלות שיעזרו להבין. כמו: למה? מה זה ייתן? האם יש בזה סיכון? האם זה הפיך? ואם לא? מה אז? מה האפשרויות האחרות? אפשר להמתין ולהחליט מאוחר יותר?

  13. בשקט - גם בזמנים שמותר, כדאי להמעיט באורחים במהלך הלידה, גם משפחה וגם אנשי צוות. כמה שפחות הסחות, התעסקות, בדיקות. כל דבר שמפר את השקט, האינטימיות והפרטיות של הלידה מסיח ומאט את ההתקדמות.

  14. סבלנות - המון סבלנות. יש מספיק חוסר סבלנות מסביב. הלידה לא דומה לשום דבר שהכרתם עד כה. רב הנסתר.. תנו את מלוא הכבוד לכל שלב בלידה. הגוף והנפש יתמסרו בקצב שלהם.

  15. עידוד עצמי - תזמיני מחשבות טובות, השתמשי במשפטים שמחזקים אותך ברגעים מאתגרים (סעיף 2 בהתחלה. זוכרת?) למשל: "אני יכולה", "אני עושה את זה" ואפילו ״אני אלופההה״. המשפטים האלו יקדמו אותך עוד קצת כל פעם שיגברו על דברים מחלישים שמתגנבים כמו: "זה לא בשבילי" "אני לא מסוגלת".

  16. קבלי את עצמך - כמו שאת, באת ללדת ולזכות להיות אמא, free style, מה שעוזר לך זה מה שנכון בלידה. תרגישי חופשיה, כאן החוקים אחרים, לא באת לזכות במדליה על התנהגות מנומסת ומרצה למופת בחדר הלידה.

  17. לחזור לנשימות - זה הכלי שלך לאורך כל הלידה, זוכרת? (סעיף 4) נשימות בכל סגנון שעובד ויעיל בשלב שבו את נמצאת. זו העבודה שלך. את תורנית נשימה בלידה הזו.

  18. הלחץ בטוסיק - זה לא קקי קרוב לוודאי, זה החלק המקדים (לרוב הראש) של התינוק שנדחף לכיוון היציאה וזה מעולה. לפעמים זו בועת שק שפיר שלפני הראש שעוזרת לבייבי להתקדם ברכות. והמסר בחיוך: כל זמן שזה למטה והחוצה זה הכיוון הנכון:) פשוט לידע את המיילדת ולזרום עם הגוף.

  19. תחושת לחץ קבוע בטוסיק - כאשר תחושת הלחץ קבועה ולא נעלמת בין הצירים, סביר שיגיע גם הצורך ללחוץ (וכן, את תדעי, ממש כמו בשירותים, רק יותר דחוף וחזק). אם את בלידה פיזיולוגית (אינך מאולחשת) וגם אם את עם אפידורל ומרגישה לחץ, פשוט תנשפי ושתפי פעולה עם הגוף שלך. אם האפידורל כל כך חזק ואינך מרגישה כלל את הצירים, המיילדת תנחה אותך מתי ללחוץ ולאן.

  20. כל שיטה מלמדת מה כן ומה לא בהרחבה. בסופו של דבר זה את והמיילדת שמקבלת את הלידה. אני מאחלת לך שהיא אכן, תקבל את הלידה, ותנחה אותך בדרך שהכי קרובה למה שתכננת ורצית, שתהיה קשובה וטובה וסבלנית. החדשות הטובות הן שיש בארץ הרבה מיילדות טובות.

  21. תלחצי - לפעמים עושים מעין "חזרות גנרליות" כלומר המיילדת יכולה לבקש ממך ללחוץ מסיבות משתנות, לפני שהגוף מוכן לפליטת התינוק. לראות איך את לוחצת, לתת לך להתנסות, לראות אם הראש מתקדם בלחיצה או עובר את המעבר הצר יותר באגן..

  22. כשמסתיים הניסיון תנוחי אם את יכולה, יש עוד זמן..

  23. אם את שומעת את המיילדת אומרת "אני מלחיצה יולדת" אל תיבהלי, זה בסך הכל קיצור ל"אני פה עם יולדת בשלב הלחיצות"

  24. חבל הטבור - בהינתן שהתינוק המתוק נולד חיוני, אני מקווה שביקשת בתכנית העדפותיכם ללידה, להשהות את חיתוך חבל הטבור עד שיתרוקן מה"כל טוב" שהכיל.

  25. למלווה שלך בלידה זה כבוד גדול ומעמד מרגש לנתק את חבל הטבור, מאד קל, לא כרוך בכאב או אי נוחות לאף אחד מהמשתתפים.


סיום, הרגע שאחרי הלידה והתחלה רכה

  1. עור לעור - skin to skin ממש מומלץ כחלק מרכזי בטקס קבלת הפנים לבייבי. הבטן התרוקנה קצת והיא רכה וחמימה, מגע עור בעור עם תינוקך כששניכם מכוסים, האזנה לפעימות ליבך, חבוק בזרועותיך, זה הקסם הכי טוב שיש בשביל שניכם. עברתם משהו עצום יחד, נפרדתם כדי להיפגש. (לשקול אותו אפשר גם בעוד דקות ארוכות, פחות דחוף מהחיבוק).

  2. אולי תלחשו מילות אהבה או התפעלות ואולי רק תהיו ברגע בהתרגשות:)

  3. אם ביקשתם אפס הפרדה/ מחוברות/ ביות מלא, ממש תעמיקו את ההיכרות מרגע לרגע.

  4. לידת השליה - בהמשך הלידה התכווצויות הרחם נמשכות והשיליה שהזינה את תינוקך לאט לאט נפרדת מדופן הרחם אליו היתה צמודה במהלך כל ההריון. קחי רגע להיפרד ממנה, להודות לה ולאפשר לה להפרד ולהיוולד. גם כאן סבלנות כל כך חשובה. נרצה שהשליה תצא בנחת. היא נולדת רכה, חמימה ורטובה וזו התחלת הריפוי. חשוב ביותר לוודא שהשליה יצאה בשלמותה ולפעמים המיילדת תלחץ על בטנך באופן שגורם אי נוחות כי הכל כל כך רגיש. הפעולה הזו חשובה מאד, אז קחי עוד קצת אויר וזה נגמר המיילדת תבדוק את השיליה לוודא את שלמותה. עכשיו אפשר להגיד מזל טוב! ואם תרצי, תוכלי לאפשר לתינוק/ת לגשש את הדרך לשד ולתרגל חיבור והנקה ראשוניים.

  5. אם תהיה תפירה, תצטרכי עוד קצת אויר. יש הרדמה מקומית אם יש צורך וגם כאן נשימה יכולה לסייע.


חיים חדשים מתחילים בקסם.

לכל אחת מגיע להיזכר בלידה כאירוע מכבד. אם את מרגישה שזה הולך לכיוונים לא רצויים/ שלא תכננת או שרמת הבילבול, העייפות, התסכול גדולה מששיערת ואת זקוקה לתמיכה, ניתן לקבל גם תמיכה צמודה אונליין לכל שלבי הלידה. עושים את זה בוואטסאפ, בשיחות ובוידאו ויש הצלחות ולידות טובות. את מוזמנת לשמור לך את המספר שלי ולתאם שיחת היכרות.

התכוונתי למה שכתבתי

חיים חדשים מתחילים בקסם💫 ואת, בדיוק כפי שאת- הקוסמת.


אני פה 050-4407000

לידה טובה❤️🌺


0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page